8 Μαρ 2024

Lost 1-3 (2004 - 2007)

Υπάρχει η όρεξη τόσο από μερικούς να αναλύουν τα πάντα, όσο κι από τους υπόλοιπους να κρίνουν τις αναλύσεις και τους άλλους πάντες. Η ανυπαρξία των ανθρώπων στο κομμάτι της σκέψης και τους συλλογισμού είναι τόσο μεγάλη που μερικοί αντί για να ψάχνουν στοιχεία για να πορευθούν το υπόλοιπο της ζωής τους σε μία φούσκα εσωτερικής ευτυχίας, κοιτάνε τον ουρανό για γραμμές ψεκασμών ή αεροπλάνων που πέφτουν. Δεν υπάρχουν απαντήσεις ούτε στο Walden, γιατί να υπάρχουν στο Lost; 8 Μαρτίου 2014, δέκα χρόνια μετά.

Στην αρχή, (09/2004 - 05/2005, 25 επεισόδια) υπάρχει η ένταση της γέννησης. 48 παράλληλες γεννήσεις και μερικοί θάνατοι, έτσι ξεκινάει πάντα. Από το μεγάλο μπαμ μερικοί βρίσκουν δύναμη και οι περισσότεροι είναι πρόθυμοι να κάνουν για αρχηγό ή τον γιατρό ή τον μάγκα. Η νοστιμιά όμως του πλήθους είναι στα μυστικά του. Οι περισσότεροι κουβαλάνε τραύματα, έτσι ονομάζονται τα στιγμιότυπα της ζωής τους που δεν την περάσανε μέσα σε μια γυάλα. Προσπαθούν απεγνωσμένα να φτιάξουν τις κεραίες για να επικοινωνήσουν με τον κόσμο, σ' έναν κόσμο που όσο περπατούσαν ανάμεσά του δεν κατάφερναν καμιά ουσιαστική επικοινωνία. Τα μυστικά είναι τόσο μεγάλα όσο και οι φόβοι τους. Όμως τα μυστικά σκοτώνουν τους ίδιους, ενώ οι φόβοι με τη μορφή πολικών αρκούδων σε ένα τροπικό μέρος είναι το ίδιο επικίνδυνα για όλο το πλήθος. Κι εδώ τα φώτα πέφτουν πάνω στους καλούς κι όμορφους, οι υπόλοιποι θα χρησιμεύσουν για επέκταση της διάρκειας, για κουβάλημα, για σκότωμα, για να ανέβει ο αριθμός των συμμετεχόντων και των δαπανών. Πάντως για τα αέρινα και γήινα γεγονότα, το αεροπλάνο δεν έπεσε απλά και μόνο γιατί ο μοναδικός κάτοικος της κρύπτης επαναστάτησε και δεν πληκτρολόγησε σωστά τα νούμερα, το αεροπλάνο είχε ήδη αλλάξει κατεύθυνση δυο ώρες πριν κοπεί στα δύο σαν καρβέλι πολυκαιρισμένο. Μοίρα; Δημιουργικό σενάριο; Μαγνητικά πεδία; Αέρινο μαύρο; Ένα μήνυμα στα γαλλικά είναι πάντα πιο ενδιαφέρον από το ίδιο μήνυμα στα αγγλικά, το θέμα είναι γιατί η κυρία το έστειλε στη μητρική της γλώσσα ενώ ο μισός πλανήτης μιλάει τα αγγλικά τόσο καλά όσο κι αυτή! Το ενδιαφέρον πάντως εδώ ήταν τα παράσιτα. Επίσης οι σπηλιές δεν θα μπορούσαν παρά να ανήκουν σε αρκούδες... βασική γνώση παραμυθιών είναι αυτή. Το επιστέγασμα της πρώτης περιόδου είναι ότι όλοι πρέπει να έχουν ένα στόχο. Δίχως αυτό, ακόμα κι αν είναι ψεύτικος και αφορά φτιαχτά είδωλα χιλιάδων ετών ή αισθήματα που δεν μπορούν να εξηγηθούν, τα πάντα δυσκολεύουν και οι άνθρωποι γίνονται επικίνδυνοι με τους κοντινούς τους. Τότε είναι που δεν μπορούν να δουν ότι ο Μαύρος Βράχος είναι ένα πλοίο διακοσίων ετών που μπορεί να τα ξεκίνησε όλα. Αφού είναι ξεκάθαρο ότι η σειρά πραγματεύεται το αιώνιο θέμα της μεταφοράς στο χρόνο, γιατί είναι περίεργο που το πειρατικό βρίσκεται τόσο μακριά από τη θάλασσα, άθιχτο και με τους δυναμίτες να σκάνε σαν βαρελότα σε πανηγύρι γαμπριάτικο; Και το άδειο φέρετρο δεν θα μας απασχολήσει; Είναι η ανάσταση νεκρών που συμβαίνει σ' αυτό το νησί ή τα ζόμπι που γίνανε φυτοφάγα όταν μετακόμισαν τα αγριογούρουνα μακριά από τις αγκαλιές των Οβελίξ; Η πρώτη σειρά των επεισοδίων είναι η γέννηση. Τα πλάσματα βγαίνουν με μια έκρηξη αίματος, αερίων και φασαρίας κι αρχίζουν να περπατάνε, μυρίζουν, κάνουν βιαστικές φιλίες και νομίζουν ότι αγαπάνε. Παράλληλα μαθαίνουν να γίνονται βίαια, να μην πιστεύουν σε τίποτα και να υποψιάζονται τους πάντες. Έτσι τα καλά κι ανέμελα χρόνια χάνονται κάτω από το βάρος της προσμονής για κάτι καλύτερα και τόσο πολύ μακριά από το τώρα. Κατόπιν γνώσης, αυτό δεν επιτυγχάνεται ποτέ κι έτσι σπαταλήθηκαν στην αναμονή οι ώρες της εφηβείας, της ανεμελιάς, οι ακίνδυνες στιγμές γεμάτες πάθος για ζωή στο τώρα. 4 8 15 16 23 42

Εδώ (09/2005 - 05/2006, 24 επεισόδια) η σειρά πρέπει να εμφανίσει τον αθάνατο ώστε στην περίπτωση που έχει επιτυχία να ρίξει το ανύπαρκτο τέλος της στον από μηχανής θεό και τι καλύτερο από ένα πρόσωπο των παλαιών γραπτών, τον Ιακώβ που υπονοείται από πιστούς ακόλουθους. Όχι μόνο αυτό αλλά και ένας θεόρατος Νιγηριανός που σκότωνε αδέκαστα από έφηβος αποφασίζει να χτίσει μια εκκλησία και είναι ότι πιο λογικό σε μια κοινότητα αγνοουμένων, κάπου εδώ έπαιξε τόσο η βάφτιση όσο και οι αλλαξοκωλιές. Οι προηγούμενες ζωές των επιβατών της πτήσης 815 αρχίζουν και ράβονται μεταξύ τους, κάποιος εμφανίζεται τυχαία στην τηλεόραση που η κόρη ενός άλλου παρακολουθεί, άλλος πέφτει πάνω στην πόρτα του αυτοκινήτου ενός συνταξιδιώτη του, μια γυναίκα έχει γνωρίσει τον νεκρό πατέρα και μετά τα πίνει με το γιό, ένας ψεύτικος παπάς βρίσκει το νεκρό αδερφό σε μορφή μούμιας και άλλα διάφορα που δίνουν στοιχεία ότι αυτό μπορεί να τραβήξει τηλεοπτικά αιώνια. Παρόλα αυτά, οι επιβάτες του μπροστινού και του πισινού έχουν αδυναμία να τα βρουν και οι αρχηγοί πολλαπλασιάζονται. Τα όπλα είναι η δύναμη, δεν υπάρχουν αρετές. Η μικρό-κοινότητα των χαμένων δείχνει όλη την αρρώστια του παντοτινού σήμερα. Καμία ηρεμία, ακόμα κι όταν βρεθεί η καταπακτή που οδηγεί σε άφθονο φαγητό που έρχεται σαν μάννα εξ ουρανού, δίσκους βινυλίου από άγνωστα συγκροτήματα, ντουζ με εναλλαγή ζεστού και κρύου αλλά και θεραπευτικές ιδιότητες θειαφιού, τεχνητού ηλιακού φωτός και τρεχούμενου νερού - ακόμα και τότε δεν υπάρχει ησυχία, υπάρχει βία, κακία, τεχνητοί θεοί και μια οθόνη να τους απασχολεί κάθε 108 λεπτά. Η μαγεία χάνεται σιγά - σιγά όσο το νησί αποκτά μια προσωπικότητα κάτω από την επήρεια μεγάλων εταιρειών και θρησκευτικών προκαταλήψεων. Παρόλα αυτά σε περιπτώσεις αναπήρων, καρκίνου και υπογονιμότητας προτείνεται μια επίσκεψη. Ο γιατρός και η μπατσίνα κερδίζουν από κοινού τον τίτλο του πιο εμετικού πρωταγωνιστή και εδώ χρειάζεται μια δολοφονία, αλλά κανείς σκηνοθέτης δεν έχει αυτοκτονικές τάσεις, είναι πολλά τα $$$ οπότε να η εξήγηση της αριθμητικής ακολουθίας, τα κέρδη ίσως; Η δεύτερη σειρά επεισοδίων είναι το πέρασμα στη μάθηση και η εργασία για την επιβίωση. Οι άνθρωποι πια κάνουν παρέες με βάση το τι έχουν να κερδίσουν. Αρχίζουν και πεθαίνουν από ατυχήματα αλλά και από δολοφονίες. Όπως συνήθως όλοι σκέφτονται κάτι άλλο και κανένας δεν μπορεί να έχει αγνά συναισθήματα για οποιονδήποτε άλλο. Η καθημερινή φθορά τους έχει κάνει τοτέμ των ίδιων τους των επιθυμιών. Οι ανέμελες στιγμές τελειώσαν. Αυτό που όλοι οι υπόλοιποι θα έβλεπαν ως παράδεισο για αυτούς είναι κόλαση. Εργάζονται, ματώνουν, ελπίζουν για το κάτι άλλο. Παράλληλα ο χρόνος περνάει χωρίς χαρά, χωρίς λαγνεία, χωρίς πόθο, μόνο με φωνές, μαλώματα, σκοτωμούς και μια απατηλή σχεδόν θρησκευτική χαζή ιδέα για το κάτι στην άλλη άκρη του επίπεδου νησιού.

Πλησιάζει η μέση (10/2006 - 05/2007, 23 επεισόδια) και ήρθε η ώρα για το πρώτο Greatest Hits. Καλύτερα νωρίς για να γίνονται σωστά οι επαναλήψεις και να κρατάμε το κοινό σε εγρήγορση αλλά και χαρούμενο ότι να! αυτό το είχε καταλάβει! τώρα ξανά δες το και δες και λίγο έρωτα μέσα από τα κλουβιά των πιθήκων. Επήλθε η κούραση. Προτιμότερο να χτίσεις μια εκκλησία στην ερημιά παρά μια βάρκα στο νησί. Οι παλαιοί σκοτωμοί γίνονται λευκά προβατάκια και η καθημερινή τσιτάτη επικοινωνία οδηγεί σε αναγκαστική αγάπη. Ξύλο, αίμα, απόγονοι και παλαιοί προφήτες συναγωνίζονται το καλό φαγητό και ένα κοντό φόρεμα. Όλοι ζητάνε υπομονή, όλοι θέλουν φιλίες, όλοι για τον εαυτό τους. Το παρελθόν κάνει πολύ κακό στο παρόν, αναμνήσεις, τύψεις, εξομολογήσεις και όλο επαναφορά στο χθες. Όλοι να παλεύουν να χειριστούν τους άλλους, ένας αχταρμάς απίθανων κι άρρωστων ανθρώπων στο δρόμο της επίτευξης μιας οικογενειακής θαλπωρής. Αυτή τη φορά δεν εξαφανίστηκε ένα φρέσκο πτώμα πατέρα, αλλά ένα καμένο και πολυκαιρισμένο πτώμα αδερφού, έτσι για την αλλαγή. Η γυναίκα που κατέφθασε γεμάτη στυλ να σε ταΐσει μοιάζει τόσο τυχαία με την πρώην σου και ένας χειρούργος είναι πάντα το επίκεντρο του ενδιαφέροντος ανάμεσα σε άλλους πιθήκους. Κάθε πήλινη παναγία κρύβει την ίδια εξάρτηση. Κάθε κλουβί κρύβει λίγη αναμενόμενη βρώμικη αγάπη για το κοινό που περίμενε κοντά πενήντα επεισόδια. Εδώ πια ξεκινάνε και τα ταξίδια στο χρόνο και τις διορθώσεις πιθανών λαθών και θανάτων καθώς και η ξεκάθαρη δήλωση από μερικούς ότι κάποιος άλλος πρέπει να σώσει τον κόσμο. Κάνει και ένα πέρασμα ο Μπακούνιν, που του αρέσει να είναι μόνος και να παίζει με υπολογιστές σκάκι. Με κέρδισε όταν ανέφερε ότι θέλει να ζει σαν φαροφύλακας, στα επόμενα λίγα λεπτά αποδείχτηκε κλασικός Other και τον ξεπέρασα. Λίγο γέλασα με τους θαμμένους ζωντανούς κι επίσης διασκέδασα με την πάλη της μελαχρινής με την ξανθιά στη λάσπη. Μετά ο μοναδικός (γι' αυτό το μικρό μέρος) δικός τους θεός, που μιλάει σε έναν και μόνο άνθρωπο, αρχίζει να στοιχειώνει δυναμικότερα την κατάσταση. Το παν είναι να δείχνουν όλα καλά, υγιή και ότι κυλάνε πιο smoothly πεθαίνεις. Το αναπόφευκτο, μετά από μια μεγάλη μάχη που σέβεται τον εαυτό της, όχι όπως ο ντεμέκ-ροκάς(grunge) ντόκτορ. Η τρίτη σειρά επεισοδίων είναι η οικογένεια. Καλοθρεμμένη, βολεμένη, πιστεύει μόνο σε ότι την βολεύει, ικανή κι έτοιμη να σκοτώσει οτιδήποτε για να διατηρήσει την υποτιθέμενη ευτυχία της μέσα στο φθηνό γυάλινο μπουκάλι. Τα συναισθήματα δεν προέρχονται από το μαγνήτη της καρδιάς, αλλά από τη θέληση για επιβίωση και ανάδειξη. Εδώ οι άνθρωποι αποδεικνύουν ότι προχωράν προς το μέσο της ζωής τους, το μεστό τους σημείο, χωρίς να έχουν κανένα σκοπό παρά την προσωπική τους ευμάρεια. Αν είναι και σε βάρος των άλλων, ακόμα καλύτερα. Η οικογένεια είναι έτοιμη να προδώσει αρκεί να μην χρειαστεί να παραδεχτεί ότι κάνει λάθη. Αν φτάσει στο σημείο να σκοτώσει θα το κάνει μόνο για να αλλάξει τον αρχηγό πίθηκο με άλλο όμοιο. C-Major: A G A C C D D F G G G F A A G F C D C. 

Αν δεν έχει κάποιος όρεξη να φάει το ίδιο γλυκό για τέσσερις και πέντε και έξι φορές στη σειρά, όσο καλή και αν είναι η συνουσία, εδώ πρέπει να τη διακόψει για να μην υπάρξουν οι γνωστές συνέπειες. Επειδή τότε συνέβη αλλά οι συμπτώσεις μπερδεύονται με το μοίρα και τα χαρτιά και το ποτό... συνεχίστε κάτω από δυνατή λάμπα φθορίου, με τα δόντια σας καθαρά και γυαλισμένα μέσα στο κρυστάλλινο ποτήρι με το MacCutcheon.

Δεν υπάρχουν σχόλια: